Svar på kommentar : Om mig

Förlåt att jag frågar nu efter ..
Men det står att du är från Finland och du skriver en svensk blogg ?
Hur hänger det ihop ? :)

svar : Hejsan! Har inget emot att du frågar här efter och inte heller att det är personliga frågor! Jag är inte så värst blyg! Jag är en del av den 5.5% befolkningen i Finland som pratar svenska. Det finns inte många som talar svenska i Finland mera, men jag bor i södra Finland i Nyland där de flesta pratar svenska. Jag kan finska också, men föredrar att tala svenska. Har alltid talat svenska och kommer också att göra det. :) Det betyder också att min svenska låter lite mer annorlunda än er. Här är en låt som sjungs av finlandssvenskar, så ni kan ju lyssna hur det hörs.



I Finland pågår just nu också presidentval och bland de som vill bli president finns en karl som heter Timo Soini som vill få bort allt svenskt och alla finlandssvenskar från Finland, så vi ska hoppas att han inte blir president.

Kram på dig, hoppas du blev nöjd med ditt svar! Har inget emot om du/ni kommenterar igen!

Kommentarer
» Nikki

Tack för alla svar.

Håller tummarna ang presidentvalet att ej blir Timo.Huga!

Själv har jag finskt påbrå..farmor va finsk o farfar svensk.Bosatta i Sverige.O jag själv bor i Sverige.



Kram o tack för du delade med dig av ditt liv!

2012-01-05 @ 09:32:22
» lena

Tack för svaret !

Det var jättebra , kram på dig :)

2012-01-06 @ 02:07:01



Namn
Kom ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?: