Paul och Joseph Morgan - TV Guide Magazine

( Jättelång intervju som jag jobbade jättelänge med att översätta! )


TV Guide Magazine: Ni härjar så bra tillsammans i serien. Var du och Joseph vänner innan?


Wesley: Vi träffades genom vänner och växte närmare varandra.. Joseph är en riktigt cool kille och så när jag pratade med [exekutiva producenten] Julie Plec om Klaus, sa jag, "Du måste titta på den här killen Joseph Morgan."

Morgan: Jag undrade varför Julie också ringde mig.. [Skrattar]

Wesley: Och sex månader senare hörde jag att han var Klaus.


TV Guide Magazine: Era karaktärer mördar sin väg genom Amerika, försökte bygga en hybrid armé. Hur är det att samarbeta på så intensiv, blodiga scener?


Morgan: Klaus vill egentligen bara ha sällskap med någon med mörka sidor, om inte mörkare, än han är, så ju mer vi  kan gräva i Stefan the Ripper, desto roligare har vi.

Wesley: Vad är coolt också, är att våra karaktärer har denna historia. Stefan fick just reda på att han hade varit tvungen att glömma att Klaus och han var kompisar i det förflutna. Det är helt chockerande för honom, men det får honom se Klaus inte bara som det arketypiska onda killen. Han är plötsligt en kille som Stefan är sympatisk med.

Morgan: Jag är så spänd att se hur långt Stefan kommer att gå. Jag undrar om han ska överträffa Klaus i hans ondska...

Wesley: Jag är helt för det!


TV Guide Magazine: Låter som du har jättekuk att spela Ripper Stefan.


Wesley: Som jag har sagt i nästan alla intervjuer.. Ja! det är verkligen roligt och annorlunda än i första och andra säsongen.


TV Guide Magazine: Hur illa kan Stefan gå då innan han inte kan bli förlåten? Han ska ju vara seriens mest romantiska hjälte!


Wesley: Det vet man inte. Det beror på om personerna ifråga, alla är ju olika, kan förlåta honom.. Långt kan han gå.. Det säger jag.

Morgan: Damon har blivit förlåten. För mycket. Men med min karaktär dödade jag moster Jenna [Sara Canning], jag undrar om det finns någon frälsning där.

Wesley: Jag tycker det är väldigt enkelt att förlåta dig.

Morgan: Kommer du att förlåta mig?

Wesley: Ja, men jag är partisk. [Skrattar]


TV Guide Magazine: Det låter som en riktig Bromance.


Morgan: Det är låter lite misstänkt. Vi måste tona ner det!


TV Guide Magazine: Mellan morden, kan fansen förvänta sig några romantiska mellanspel för dessa killar?


Wesley: När det finns så mycket ondska att göra,så finns det inte mycket utrymme för riktigt känslomässigt, visceral romantik. Vad tror du, kompis?

Morgan: Jag undrar hur Klaus skulle reagera på ett romantiskt intresse. Han är en absolut själv involverad 'egomaniac'. Men han är skyddande av hans syster Rebekah [Claire Holt], så det har varit en skön omväxling.


TV Guide Magazine: Julie Plec tyder på att Klaus inte föddes ond, men att hans föräldrar bara inte älskade honom tillräckligt.


Morgan: Ja, han en produkt av en dysfunktionell familj. Far till hans syskon inte är hans far - hans mamma hade en affär med någon från en varulv blodslinje. Så det finns alltid varit den där känslan av att inte vara älskad lika mycket som sina syskon. Han bär hela sin familj runt i lådor. Jag älskar det. Han dödade dem alla, men han vill hålla dem nära. Nu vill han ha Stefan och denna hybrid armé till sin nya familj, för att ersätta den kärlek han saknar.


TV Guide Magazine: Vid en viss punkt, inte verkar det som om Stefan kommer att få välja mellan Klaus och Elena?


Wesley: Om jag hade i uppgift att spekulera, skulle jag tro att skulle vara en spännande och dramatiskt sätt att sparka av berättelsen. Eller kanske något kommer att hända med Klaus.

Morgan: [Skrattar]


TV Guide Magazine: Detta är ditt första amerikanska serien, Joseph. Vilken typ av tips fick du ge honom, Paul?


Wesley: Jag sa till honom att inte vara så förbannat brittisk! Inget av att "Cheeeerio"struntpratet.
Morgan: Jag försöker sätta in så många Cheerios in som jag kan ". [Skrattar]


Kommentarer



Namn
Kom ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?: